Kinderbal czyli idealne przyjęcie dla maluchów

kinderbal-czyli-idealne-przyjecie-dla-maluchow

Jak zorganizować dziecku niezapomniane przyjęcie, od czego zacząć? Co zrobić aby twoja pociecha i zaproszeni przyjaciele byli przeszczęśliwi? Podpowiadamy jak urządzić świetną imprezę dla najmłodszych, która zachwyci każdego!


Na dziecięcych przyjęciach maluchy uczą się reguł życia towarzyskiego. Impreza dla maluchów wymaga wprawdzie trochę poświęcenia, ale warto ją urządzić. Bo też czego się nie robi dla widoku kilku zadowolonych buź!


Data, czas i miejsce

 Ustalamy datę, godzinę przyjęcia. Na podstawie określonych „danych” tworzymy listę gości, których będziemy zapraszali. Dajmy dziecku zdecydować, kogo chce zaprosić. Nie zawsze jesteśmy na bieżąco w sytuacjach między dzieckiem, a kolegami. Często o sympatii lub antypatii potrafi decydować chwila. Pozwólmy dziecku stworzyć taką listę, podpowiadając jeśli uznamy, że kogoś pominął, ale absolutnie nie narzucając gościa i/lub nie „wymuszając” na dziecku zaproszenia kogoś „bo wypada” lub „bo to Twój kuzyn/brat”.


Przygotowujemy zaproszenie

Po ustaleniu listy gości warto jest przygotować zaproszenie. Możemy postawić na gotowe zaproszenia, których mnóstwo znajdziemy w Internecie. Za pomocą programów graficznych których w prosty sposób zaprojektujemy indywidualne zaproszenie. Możemy do niego wstawić zdjęcie dziecka, proste skojarzenie z rodzajem przyjęcia (treść wymyśloną przez dziecko lub znalezioną w internecie.) Zaproszenia po wydrukowaniu rozdajmy co najmniej 1-2 tygodnie przed planowanym przyjęciem. Jeśli jest to „gorący” okres w kalendarzu każdej rodziny zróbmy to jeszcze wcześniej. Mamy wówczas pewność, że rodzice naszych gości zaplanują ten czas tak, aby koledzy i koleżanki naszego dziecka dotarły na przyjęcie.


Kinderbal - motyw przewodni

Planując kinderbal, czy to ma być zabawa karnawałowa dla dzieci czy urodziny dziecka, najlepiej zacząć od obmyślenia motywu przewodniego dla całej balowej scenerii. Dzięki temu nawet proste dekoracje i ozdoby, wybrane według określonego klucza, będą tworzyły spójną całość. Może to być na przykład postać ukochanego bohatera dziecięcych bajek, którą pojawi się w formie różnego rodzaju akcesoriów (balony, serwetki, kubki).Częstym motywem przewodnim kinderbali są grochy. Taki wzór może być widoczny w wielu miejscach: na obrusie, okrągłych talerzykach i kubeczkach. Karteczki z imionami dzieci ustawione przy każdym nakryciu też mogą mieć okrągły kształt, nawiązując do motywu przewodniego. Konsekwentnie trzymamy się nie tylko wzoru, ale też kolorystyki, wybierając ozdoby i drobiazgi w konkretnych barwach, tak aby cała dekoracja wyglądała spójnie i estetycznie. Naklejone na kubkach pierwsze litery imienia każdego z dzieci, ułatwi im odnalezienie swojego miejsca przy stole. Uatrakcyjnieniem dziecięcej scenografii mogą być balony, serpentyny i papierowe czapeczki w kolorystyce zgodnej z motywem przewodnim przyjęcia.

Dekoracje na kinderbal

Obowiązkowym elementem każdego przyjęcia dla dzieci są dekoracje. Najpopularniejszym sposobem, który sprawi, że pokój zamieni się w sale zabaw będzie rozwieszenie w nim balonów i serpentyn. Warto w szczególny sposób udekorować krzesełko dziecka, które obchodzi urodziny. W ten sposób dodatkowo podkreślimy, że to jego święto. Dekoracje na kinderbal możemy rozwieszać na ścianach np. w formie girlandy, pod sufitem i oczywiście na stole z przekąskami. Dekoracja stołu jest bardzo ważna, jeśli będzie na nim kolorowo dzieci chętniej będą sięgały po przekąski.


Menu

Co podczas przyjęcia dla dzieci powinno znaleźć się na stole? Na pewno półmisek z małymi kanapkami. Przekąski te nie mogą być zbyt bogate, żeby nie spadały z nich składniki. Najlepiej sprawdzają się tu kanapeczki z bułki lub chleba, koniecznie posmarowanych masłem, bo lepiej wtedy się do nich “przykleją” wędliny lub ser żółty. Można na kanapkach położyć też pasty z twarogu. Dzieci nie lubią zbyt wymyślnie ozdobionych kanapek, więc lepiej nie dodawać do nich pomidorów czy zieleniny. Można spróbować z ogórkiem zielonym. Obok kanapek ustawiamy półmisek z różnymi owocami. Na stole możemy również postawić paluszki, najlepiej niesolone, lub łagodne nachosy (nie są tak tłuste jak chipsy).Planując poczęstunek, weźmy pod uwagę: porę roku, przedział godzinowy (przed obiadem, po obiedzie, pora obiadowa), wiek gości oraz charakter przyjęcia. Jeśli planujemy ruchowe zabawy, zaopatrzmy się w większą ilość napojów. Warto jeśli tylko mamy możliwości i chęci zaoferować dzieciom więcej – suszone owoce, kompot lub dziecięcy Poncz. Przygotowanie pizzy pozostawić gościom czyniąc z tego kolejną zabawę (wcześniej przygotowujemy składniki, gotowy podkład dzielimy na mniejsze kawałki). Taka pizza w piekarniku powinna spędzić nie więcej jak 15 minut, więc jest to ciekawa alternatywa dla gotowych poczęstunków. A proszę mi wskazać dziecko, które nie lubi pizzy? (to tak jakby był na świecie ktoś, kto nie lubi kremówek)

Urodzinowy tort

Jeśli urządzamy urodziny dziecka, to oczywiście musi być tort. Jeśli zaplanowaliśmy wcześniej motyw przewodni ważne by tort współgrał z naszym pomysłem. Tort powinien być dedykowany konkretnie dla dziecka, z różnymi dodatkami, dekoracjami tak by budził zachwyt. Jeśli mowa o smaku najlepiej postawić tort np. śmietankowy, truskawkowy tak by przypadł do gustu większości.


Jakie atrakcje zaplanować
Dobrym pomysłem na początek jest wręczenie dzieciom karnawałowych czapeczek czy masek. Możesz je wykonać sama lub kupić po prostu w sklepie z zabawkami. Warto też namalować maluchom różne wzorki na twarzach (użyj specjalnych farbek do ciała) albo poprzyklejać im zmywalne tatuaże. Oczywiście nie można zapomnieć o upominkach, które będziesz wręczać malcom w nagrodę za udział w rozmaitych konkursach. To nie musi być nic kosztownego, wystarczy np. guma do żucia, dropsy, plastelina czy pudełko kredek. Zadbaj tylko o równe obdzielenie dzieci. Nie powinno być tak, że np. jeden sprytniejszy malec nazbiera w konkursach kilka drobiazgów, a drugi – mniej obrotny – zostanie nagrodzony tylko raz lub wcale. Na wszelki wypadek miej w zapasie jakieś nagrody pocieszenia (liczą się przecież też dobre chęci!).

  • Clown lub wróżka czyli pięknie przebrany i uśmiechnięty animator, który poprowadzi imprezę, zabawi małych gości, przygotuje konkursy, przywiezie ze sobą potrzebne rekwizyty, postara się włączyć do zabawy wszystkie dzieci, pomaluje maluchom buzie, słowem zadba o to, by wszyscy świetnie się bawili.
  • Specjalista od baniek gigantów bańki wielkości piłek plażowych, fok albo nawet samochodów? 
  • Iluzjonista pokaże wspaniałe sztuczki, a może nawet zdradzi kilka swoich sekretów. Można go zaprosić

    Imprezy urodzinowe to ważne wydarzenie w życiu każdego z nas, chcemy celebrować ten dzień z najbliższymi jak najlepiej, dlatego warto już od najmłodszych lat organizować przyjęcia dla naszych dzieci tak by integrowały się z innymi dziećmi i spędzały ten wyjątkowy dzień jak najlepiej to możliwe.


    Więcej ciekawostek i inspiracji związanych z dziećmi, chrzcinami bądź komuniami znajdziecie na www.ChrzcinyiKomunie.pl