Jakie formalności trzeba załatwić przed ceremonią Chrztu Świętego?

jakie-formalnosci-trzeba-zalatwic-przed-ceremonia-chrztu-swietego

Chrzest jest pierwszym sakramentem, jaki przyjmuje Wasz maluch. I choć zgodnie z wytycznymi Episkopatu „do chrztu należy dopuszczać wszystkie dzieci zgłoszone przez rodziców lub prawnych opiekunów, jeśli osoby te są wierzące i zobowiążą się, że dzieci będą wychowywane w wierze, w której zostaną ochrzczone”, przed udzieleniem sakramentu do wybranego kościoła należy donieść stosowne dokumenty i dane rodziców chrzestnych. Musicie zebrać je w terminie kilku tygodni przed uroczystością i dostarczyć do kancelarii parafialnej.

Uwieczniajmy tak, ważne chwile https://chrzcinyikomunie.pl/us...

Chrzest - wymagane dokumenty:

akt urodzenia dziecka, • świadectwo ślubu kościelnego rodziców, • imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, parafia chrzestnych, • dowody osobiste chrzestnych (wymagane najczęściej w dniu chrztu), • zaświadczenie z parafii właściwej dla miejsca zamieszkania chrzestnych, że mogą pełnić funkcję ojca chrzestnego lub matki chrzestnej, • zgoda rodziców na chrzest i zapewnienie o wychowaniu dziecka w warunkach wiary chrześcijańskiej (gotowy dokument podpisywany w kancelarii)

W niektórych parafiach na kilka dni przed uroczystością rodzice chrzczonego dziecka (a czasami też jego przyszli rodzice chrzestni) będą zaproszeni na spotkanie przygotowujące do chrztu (lub katechezę). Przed uroczystością rodzice i rodzice chrzestni powinni również wyspowiadać się.

W dniu chrztu rodzice i chrzestni powinny być w kościele na 10-20 min. przed rozpoczęciem mszy.

Czasem zdarza się, że rodzice chcą aby chrzest odbył się w innej parafii (np. w parafii dziadków). Jest to możliwe ale będziecie potrzebowali pisemnej zgody Waszej parafii na sakrament dziecka w innym kościele.

W przypadku przyjęcia w restauracji nie musisz się zbytnio przejmować organizacją, https://chrzcinyikomunie.pl/re...