Dieta podczas karmienia piersią

2016-08-05

Gdy karmisz piersią, codziennie potrzebujesz ok. 500 kcal więcej niż do tej pory. Musisz dużo pić, potrzebujesz minimum dwóch litrów płynów dziennie.

Żadna restrykcyjna dieta nie jest konieczna.

Najlepiej, gdy dieta karmiącej mamy, będzie jak najbardziej urozmaicona. Jeżeli każdego dnia na twoim talerzu znajdują się owoce, warzywa, nabiał, mięso, produkty zbożowe, a często też jajka i ryby, masz pewność, że twoje mleko jest zdrowe i wartościowe.

Przede wszystkim rezygnujemy z alkoholu. Warto wiedzieć, że spożyty alkohol trafia bezpośrednio do mleka i może zaszkodzić dziecku. Tak więc z alkoholu należy zrezygnować przez cały okres karmienia. Narodziny dziecka świętowałaś lampką szampana? Nic się nie stało, nie panikuj. Odczekaj po prostu parę godzin zanim nakarmisz maluszka. Ogranicz też picie napojów jak np. kawa lub herbata. Mają działanie odwadniające i zawierają kofeinę, która przenika do mleka i może wywoływać u malca rozdrażnienie, niepokój i nadmierne pobudzenie, a także utratę apetytu.. Wystrzegaj się kompotów z wiśni ugotowanych wraz z pestkami (zawierają szkodliwy kwas pruski). Nie jedz także grzybów – są ciężkostrawne.

W kwestii warzyw i owoców:

Możesz jeść jabłka, maliny, jeżyny, porzeczki, agrest, banany, morele, brzoskwinie, śliwki, czereśnie, wiśnie, gruszki, ogórki, buraki, marchewkę, ziemniaki, kapustę pekińską, kukurydzę, pietruszkę, koperek, młodą fasolkę szparagową, dynię, kabaczek, cukinię, wszystkie rodzaje sałat.

Unikaj owoców takich jak truskawki, poziomki, cytrusy, owoce południowe (mogą powodować alergię u dziecka); owoce suszone (są konserwowane), jeśli chcesz je jeść, dokładnie je umyj. 

Gdy karmisz piersią, uważaj na cebulę i czosnek – mogą zmieniać smak mleka, powodować wzdęcia – uważaj szczególnie w pierwszych miesiącach, gdy dziecko ma kolki; kapustę, kalafiory, groch, fasolę, brokuły, bób – mają właściwości wzdymające i mogą powodować kolki u niemowlęcia; pomidory, seler – mogą powodować alergię.

karmienie

Wyjątkowe miejsca